dinsdag 25 december 2012

Eerste keertje

Zo begon het allemaal op 11 december, het internet deed het niet en ik zocht een bezigheidje.....wat volgde was inmiddels alweer 14 dagen gutsgekte hier in huis. Dus heb ik besloten om het een eigen podium te geven. Voor de nieuwe lezers hier nog even mijn allereerste post. De rest kunt u nalezen op Zeeuws Bibje.....ik ga vanaf nu verder met stempeltjes bloggen op deze plek :)

eerste stempel van Bibje ooit :)

Er is altijd een eerste keer voor alles, zelfs als je geen kind meer bent. En vandaag heb ik voor de allereerste keer een stempeltje gemaakt uit een gummetje. Jaha....echt.....na een paar jaar getalmd te hebben. Het werd dus wel even tijd ja.
Het zit zo, ik schilder niet alleen, veel dingen stempel ik ook, en toen bedacht ik mij (in navolging van moosmade in haar begindagen) dat ik dat best zelf ook wel kon maken. Waarom niet? Gutsen heb ik ook op de lerarenopleiding tekenen gedaan, dussssssss

Viel dat even tegen. :-/
Ik dacht dat doe ik even.
NOT
Zo'n gummetje is toch een heel ander verhaal, dat rekt mee enzo. Vet irritant en best moeilijk. De lijntjes zijn dan ook wat bibberig van het uitschieten en 1 van de sterretjes mist een pootje, maar ach. Voor een eerste keertje ziet het er schattig uit. Ik ben trots, klop mezelf even op mijn schouder. Goed gedaan Bibje!!!!!

Het plaatje is een ander verhaaltje.
Ooit, toen dochter nog een kleutertje was en net naar school ging, en al het materiaal daar letterlijk aanviel om te tackelen, had ze veel tijd over om te tekenen. Heerlijk vond ze dat. Ik vond overal op stukjes papier, kleine tekeningetjes. Van die leuke schattige kleutertekeningetjes. Ik heb er een aantal bewaard. Eigenlijk om er schilderijtjes van te maken. Is ook nog niet gebeurd nee...inmiddels zit ze al in groep 8. Nou ja....
Anyways, toen bedacht ik me dat stempeltjes eigenlijk veel leuker zijn. Dat was een paar jaar geleden. vervolgens heb ik vorig jaar gummen aangeschaft bij de action en vandaag ben ik begonnen. Het heeft even geduurd :-)

Met dank aan Telfort, want ik had vanmorgen geen aansluiting, en van de weeromstuit ben ik maar gaan gutsen ;)
En nu heb ik ineens ook een heel leuk idee voor een verhaaltje over een kerstboom.....
Gisteren heeft me goed gedaan!

.(¯`v´¯) ♥
`*.¸.*.♥.✿´´¯`•.¸⁀°♡ ♥ .¸¸.•´¯`•♥•´¯`•.¸¸. fijne dag allemaal!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten